شهر لوازم خانگي

شهر لوازم خانگي

<-PostTitle->

تلويزيون‌ها در زندگي امروزه ي ما از لوازم بسيار كاربردي به حساب مي‌آيند كه براي سرگرم كردن افراد خانواده مورد استفاده قرار مي‌گيرد. گاهي اوقات عملكرد تلويزيون نيز همانند ساير سيستم‌هاي الكتريكي با مشكلات زيادي مواجه شده و كاركرد آن تحت تأثير اين مشكل قرار خواهد گرفت. از اختلالات بسيار آزاردهنده براي كاربران تلويزيون‌هاي تي سي ال، به هم ريختگي رنگ تلويزيون است. در صورت بروز چنين مشكلاتي خون سردي خود را حفظ كرده و تا آخر اين مطلب با ما همراه باشيد.

علت به هم ريختگي رنگ تلويزيون تي سي ال چيست؟

  1. قرارگيري دستگاه بر حالت (Self Test Mode)

از اولين دلايل به هم ريختگي تلويزيون‌هاي تي سي ال، قرارگيري دستگاه بر روي حالت عيب‌يابي خودكار مي‌باشد. در صورتي كه تلويزيون شما با اين مشكل مواجه شد شما مي‌توانيد با خاموش كردن حالت عيب‌يابي خودكار، مشكل را برطرف نماييد.

براي غيرفعال‌كردن اين قابليت ابتدا ريموت دستگاه را برداشته، ابتدا دكمه با علامت فلش روبه‌بالا را فشرده و سپس دكمه با علامت فلش روبه‌پايين را بفشاريد. پس از فشردن اين دكمه‌ها و قبل از گذشت ۵ ثانيه، دو شاخه دستگاه را از پريز كشيده و ۱۵ ثانيه منتظر بمانيد. بعد از گذشت ۱۵ ثانيه مجدداً دو شاخه تلويزيون را وارد پريز كنيد. در قدم بعد ۱۰ ثانيه منتظر مانده و سپس دستگاه را روشن كنيد.

۲ به هم ريختگي تنظيمات رنگ تلويزيون تي سي ال

صحيح بودن تنظيمات رنگ تلويزيون تي سي ال تأثير مستقيمي در نحوه نمايش رنگ‌ها توسط نمايشگر اين دستگاه داشته و وجود هر گونه مشكل در اين بخش به بروز مشكل در نحوه نمايش رنگ‌ها منجر خواهد شد. امروزه اكثر تلويزيون‌ها قادر به كاليبره كردن خودكار رنگ هستند و شما مي‌توانيد پس از دسترسي به منوي تنظيمات نمايشگر، آن را مجدداً كاليبره (ReCalibrate) كنيد. اما اگر تلويزيون شما به اين قابليت مجهز نبود مي‌توانيد از روش زير به اين منظور استفاده كنيد.

  • در قدم اول به تنظيمات رنگ تلويزيون دسترسي پيدا كنيد.
  • سپس ميزان اشباع رنگ (Saturation) را به قدري كاهش دهيد كه تصوير سياه و سفيد شود.
  • حالا با افزايش تضاد رنگ (Contrast) مرز بين رنگ سياه و سفيد را مشخص‌تر كنيد.
  • در قدم بعد ميزان نور (Brightness) را تا جايي كه رنگ سياه عمق پيدا كرده و خاكستري نباشد، كاهش دهيد.
  • سپس ميزان وضوح تصوير (Sharpness) را تا انتها افزايش داده و سپس تا جايي كه سايه اطراف خطوط و حروف از بين بروند، آن را كاهش دهيد.
  • در قدم آخر تنظيمات تغيير داده شده را اصلاح كرده و با توجه به پيشنهادات سازنده آن‌ها را شخصي‌سازي كنيد.
  • توجه داشته باشيد كه اگر تصوير تلويزيون از دستگاه‌هايي مثل دي وي دي پلير (DVD Player) و … دريافت مي‌شود، بايد تنظيمات نور اين دستگاه نيز بررسي و مجدداً كاليبره شود.

۳اختلال در اتصالات  ورودي‌هاي تلويزيون تي سي ال

ناصحيح بودن نحوه اتصال كابل‌هاي مرتبط به پخش تصاوير مثل شل بودن آن‌ها، ممكن است به بروز مشكل در نحوه پخش تصاوير منجر شود. يكي از اين مشكلات به هم ريختگي رنگ تلويزيون است كه با اصلاح نحوه اتصال كابل مربوط رفع خواهد شد. به‌عنوان‌مثال اگر از كابل سه شاخه مرسوم (AV) به منظور انتقال تصوير و صدا در تلويزيون خود استفاده مي‌كنيد، نحوه قرارگيري كابل زرد كه مربوط به انتقال تصوير است را بررسي كرده و در صورت نياز موقعيت آن را اصلاح كنيد. اين قاعده شامل ديگر اتصالات مربوط به پخش تصوير نيز شده و در اين شرايط نحوه قرارگيري همه آن‌ها بايد مورد بررسي قرار بگيرد.

  1. 4.كثيف بودن اتصالات ورودي به دستگاه

ديگر عاملي كه مي‌توان آن را علت به هم ريختگي رنگ تلويزيون تلقي كرد، كثيف بودن اتصالات ورودي به آن است. فارغ از اين كه شما در تلويزيون خود از چه اتصالاتي استفاده مي‌كنيد، كثيف بودن آن‌ها ممكن است به بروز اين مشكل منجر شود. چه از كابل اچ دي ام آي (HDMI) براي انتقال تصوير و صدا استفاده مي‌كنيد و چه از حافظه جانبي (USB)، همه آن‌ها را از پورت‌هاي تلويزيون خود خارج كنيد. سپس با بررسي خروجي كابل‌ها يا حافظه جانبي (USB) آن‌ها را در صورت نياز تميز كنيد. پيشنهاد مي‌كنيم در اين مرحله سلامت فيزيكي اين اتصالات را نيز مورد بررسي قرار دهيد تا هر گونه مشكلي در اين بخش شناسايي شود. پس از بررسي شرايط اين اتصالات، آن‌ها را مجدداً به تلويزيون متصل كرده و شرايط پخش تصوير را دوباره چك كنيد.

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : تلويزيون تي سي ال، تلويزيون ال اي دي تي سي ال، تلويزيون هوشمند تي سي ال، انتخاب سنتر، شهر لوازم خانگي،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۳:۳۳:۵۸ | نویسنده : سارا ميرشريف |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی