شهر لوازم خانگي

شهر لوازم خانگي

<-PostTitle->

 

اگر اهل درست كردن كيك باشيد، اين را مي دانيد كه فرم دادن خامه يكي از چالش هاي سخت است و بدون وجود همزن برقي ممكن نمي باشد. در ادامه با ما همراه باشيد تا به معرفي فوت و فن هاي فرم دادن خامه به كمك همزن برقي بپردازيم.

پيش از هم زدن خامه بايد به چه مواردي توجه نمود؟

۱.ظرف خامه اي كه قرار است در آن خامه فرم داده شود بهتر است شيشه اي يا فلزي يا چيني باشد در صورتي كه ظرف شما پلاستيكي باشد چربي خامه رو جذب ميكند و فرم نميگيرد و چربي در ظروف پلاستيكي به خوبي پاك نمي شود و به همين دليل اين ظروف هرچقدر هم تميز شسته شوند باز لايه اي از چربي را در خود ممكن است داشته باشد.

  1. هرگز خامه فرم داد شده را در فريزر قرار ندهيد هميشه همان مقدار از خامه براي كاور يا تزيين نياز داريد فرم دهيد زيرا بعد از فرم دهي به هيچ عنوان براي كاور يا تزيين قابل استفاده نمي باشد . در صورتي كه به هر دليلي نتوانستيد خامه را فرم دهيد خامه تان فرم نگرفت خامه را در ظرف درب دار در فريزر قرار دهيد تا بعدا با همين خامه انواع دسر يا بستني مثل پلمبير تهيه كنيد

۳.خامه قنادي را پس از خريد داخل فريزر نگه داريد زمان مصرف به مقدار مورد نياز از فريزر خارج كنيد داخل يخچال قراردهيد تا به آرامي يخ آن باز شود شكل ظاهري خامه اگر دور آن آب شده بود و فقط وسطش كمي يخ بود آماده فرم دادن خامه است ( اگه خامه گرم  و شل باشه و سرد نباشه فرم نميگيرد)

روش همزدن خامه با همزن برقي:

  • خامه منجمد شيرين شده را از فريزر خارج كرده در يخچال يا در محيط قراردهيد تا كمي نرم و خميري شود سپس در ظرف همزن بريزيد ،دو دقيقه با دور كند و هشت تا ده دقيقه با دور متوسط همزن برقي بزنيد تا فرم بگيرد زماني كه رد همزن برقي روي خامه نقش ببندد و وقتي با قاشق خامه را بر عكس ميكنيم خامه از قاشق جدا نشود نشان دهنده اينست كه خامه ما فرم گرفته در غير اين صورت همچنان به هم زدن با همزن برقي ادامه دهيد.احتياط كنيد اگر بيش از حد هم بزنيد تبديل به كره ميشود.
  • خامه اگر خيلي سرد باشد يا گرم در فرم گرفتن مشكل پيدا ميكنه زدن خامه در دو مرحله انجام مي شود ابتدا خامه  رو دور كند بزنيد تا همگن بشه سپس با دور تند

نكات پس از فرم دادن خامه قنادي با همزن برقي

  • خامه بعد از فرم دهي بلافاصله براي فيلينك و كاور كيك ها و شيريني هاي تر بايد مورد استفاده قرار بگيرد هر چه زمان بگذرد خامه انسجام و رنگ شفاف خودش رو از دست ميدهد.
  • اگر كار خامه كشي طول ميكشد بقيه خامه فرم داده رو در يخچال بگذاريد تا خامه شل نشود.

يكي از دلايلي كه خامه بعد از رعايت موارد همزدن فرم نگرفته است اينست زماني كه خامه رو فرم ميدهيم به محض اينكه قسمت رويه خامه جاي پره همزن ظاهر مي شود گمان مي كنيم خامه فرم گرفته و همزدن رو متوقف ميكنيم درصورتيكه بايد به هم زدن همينطور ادامه بدهيم تا زماني كه ظرف را برمي گردانيم خامه تكان نخورد و سفت شده باشد.

يك دليل ديگر هم شركت ها چربي موجود در خامه را دستكاري ميكننند و باعث فرم نگرفتن مطلوب خامه خواهد شد در اين مواقع براي انسجام به ازاي يك كيلو خامه صد گرم كرمفيل شير به خامه فرم گرفته اضافه كنيد هم بزنيد هم طعم عالي هم مقاومت خوبي به خامه خواهد داد.

  • مقدار خامه اي كه در قيف ميريزيد حجم كمي باشد زيرا گرماي دسنتان براي خارج كردن خامه از قيف باعث از بين بردن بافت منظم خامه خواهد شد .
  • گاهي خامه رو زياد ميزنيم بافتش خيلي سفت مي شود و براي آستر كشي كيك مناسب نيست براي نرم شدن بافت خامه به ازاي يك كيلو خامه فرم گرفته با بافت سفت يك قاشق خامه منجمد شيرين شده كه هنوز فرم نداده ايم اضافه ميكنيم مرتب هم ميزنيم تا يكدست و يكنواخت شده بدين ترتيب به راحتي مي توانيم براي آستر يا كاور استفاده كنيم.
  • اگر مي خواهيد از پودر ژلاتين براي تهيه دسر يا ايسينگ هاي مختلف استفاده كنيد حتما از آب سرد استفاده كنيد و قبل از بن ماري بيست دقيقه در يخچال قرار دهيد.

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : همزن، خريد همزن، قيمت همزن، انتخاب سنتر، شهر لوازم خانگي،

ادامه مطلب

تاريخ : ۵ دى ۱۴۰۱ | ۰۴:۳۲:۱۰ | نویسنده : سارا ميرشريف |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی