شهر لوازم خانگي

شهر لوازم خانگي

<-PostTitle->

دمنوش ها در حال حاضر از نوشيدني هاي بسيار پرطرفدار است كه توانسته به جاي چاي در محافل و مهماني ها هم جا باز كند. در ادامه با ما همراه باشيد تا به معرفي طرز تهيه ي دمنوش هاي مناسب مهمان با كتري برقي بپردازيم.

  • دمنوش زعفران

دمنوش زعفران يك دمنوش خوشمزه بوده كه بهره گيري از آن براي پذيرايي از مهمان بسيار مناسب است. اين دمنوش خوشمزه داراي خواص فوق العاده اي از جمله: تقويت حافظه، تقويت قلب، جلوگيري از بروز افسردگي و.. مي باشد.

مواد لازم براي تهيه ي دمنوش زعفران:

  • زعفران خشك ۱ قاشق چايخوري
  • آب سرد ۳ ليوان
  • نبات يا عسل به مقدار لازم

براي تهيه دمنوش زعفران مجلسي ابتدا زعفران را بسابيد و آن را در آب سرد درون يك قوري بريزيد. قوري مورد نظر را بر روي بخار كتري برقي قرار داده و به مدت ۳۰ دقيقه منتظر بمانيد تا دمنوش آماده شود. پس از آماده شدن دمنوش شما مي توانيد آن را به همراه نبات يا عسل ميل كنيد. ناگفته نماند كه مي توانيد نبات يا عسل را در ابتداي كار با زعفران و آب سرد مخلوط نماييد؛ سپس مواد را بر روي بخار آب كتري برقي قرار دهيد تا دمنوش آماده شود.

تهيه دمنوش خوشمزه زعفران به روش ديگري نيز امكان پذير است. براي اين كار بايد زعفران ها را به همراه ۳ ليوان آب جوش درون يك قوري بريزيد. درب قوري را گذاشته و صبر كنيد تا زعفران به مدت ۱۵ دقيقه به خوبي دم بكشد. پس از آن دمنوش شما آماده بوده و مي توانيد آن را استفاده نماييد.

  • دمنوش به ليمو

دمنوش به ليمو يكي ديگر از دمنوش هاي بسيار پرخاصيت و مفيد است كه شمامي توانيد آن را در مهماني هاي خود سرو كنيد. گياه به ليمو سرشار از موادي مانند: كلسيم، منيزيم، ويتامين C، اسيد سيتريك و… است. در ادامه با ما همراه باشيد تا به طرز تهيه ي دمنوش به ليمو بپردازيم.

مواد لازم براي تهيه ي دمنوش به ليمو:

  • برگ به ليمو ۵ عدد
  • آب جوشيده ۱ فنجان
  • عسل به مقدار لازم

براي تهيه دمنوش خوشمزه به ليمو ابتدا بايد برگ هاي به ليمو را به خوبي شستشو دهيد. پس از آن بايد برگ ها به همراه آب جوشيده شده در كتري برقي درون يك قوري بريزيد؛ سپس آن را به مدت زمان ۱۵ الي ۲۰ دقيقه بر روي حرارت ملايم قرار دهيد. در نهايت دمنوش به ليمو آماده بوده و مي توانيد آن را به همراه عسل ميل نماييد.

  • دمنوش دارچين

در ميان دمنوش هاي مناسب براي پذيرايي از مهمان، نبايد دمنوش خوشمزه دارچين را از قلم انداخت. اين دمنوش از طبع گرم برخوردار بوده كه مصرف آن براي اكثر افراد مناسب مي باشد.

بهتر است بدانيد دارچين يكي از گياهان پر خواص است؛ مصرف اين گياه خواصي همچون تقويت سيستم دفاعي بدن و … را به ارمغان خواهد آورد.

تقويت سيستم ايمني بدن باعث جلوگيري از بروز بيماري هاي مختلف در افراد خواهد شد. به همين منظور پيشنهاد مي شود مصرف دمنوش خوشمزه دارچين را در رژيم غذايي خود قرار دهيد.

مواد اوليه براي تهيه ي دمنوش دارچين:

چوب دارچين ۲ الي ۳ عدد

آب جوشيده ۳ ليوان

نبات به مقدار لازم

تهيه دمنوش خوشمزه دارچين نيازمند اين است كه در ابتدا چوب هاي دارچين را به خوبي شستشو دهيد. پس از آن بايد چوب هاي دارچين را به تكه هاي كوچك تقسيم نماييد. هرچه تكه هاي چوب هاي دارچين كوچك‌تر باشند، دمنوش شما داراي عطر و طعم بيشتري خواهد بود.

پس از آن بايد چوب هاي دارچين را به همراه آب جوشيده درون يك قوري بريزيد. سپس قوري را بر روي حرارت ملايم قرار داده و اجازه دهيد تا به مدت ۱۵ الي ۲۰ دقيقه دم بكشد. در نهايت اين دمنوش خوشمزه آماده شده و مي توانيد آن را به همراه عسل، نبات و… ميل نماييد.

  • دمنوش بهار نارنج

دمنوش بهار نارنج به عنوان يك دمنوش خوشمزه شناخته مي شود كه مصرف آن براي هر كس مناسب خواهد بود.  مصرف اين دمنوش مزاياي زيادي را در جهت كاهش استرس، آرامش و… براي بدن فراهم مي كند. علاوه بر آن مصرف دمنوش بهار نارنج خواصي همچون كاهش فشار خون، آرامش اعصاب و… را به ارمغان خواهد آورد؛ بنابراين مصرف يك فنجان دمنوش بهار نارنج گزينه مطلوبي براي بازيابي آرامش در يك روز پر استرس مي باشد. به همين منظور مي توان از اين دمنوش خوشمزه جهت پذيرايي از مهمان استفاده نمود.

مواد اوليه مورد نياز آن عبارتند از :

بهار نارنج ۱ قاشق غذا خوري

آب جوش ۳ ليوان

نبات يا عسل به مقدار لازم

براي تهيه دمنوش خوشمزه بهار نارنج، بايد ۱ قاشق غذا خوري بهار نارنج را درون يك قوري بريزيد. سپس آب جوش را به آن اضافه كرده و اجازه دهيد تا به مدت ۲۰ دقيقه به خوبي دم بكشد. همچنين مي توانيد قوري را بر روي يك كتري در حال جوش قرار دهيد تا دمنوش آماده شود.

پس از سپري شدن زمان مورد نياز، دمنوش بهار نارنج آماده بوده و مي‌توانيد آن را به درون فنجان بريزيد. ناگفته نماند كه براي طعم بهتر اين دمنوش مي توانيد از نبات يا عسل در كنار استفاده نماييد.

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : ،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۲ دى ۱۴۰۱ | ۰۱:۳۸:۵۱ | نویسنده : سارا ميرشريف |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی