شهر لوازم خانگي

شهر لوازم خانگي

<-PostTitle->

 

در حال حاضر چاي سازها از لوازم بسيار كاربردي آشپزخانه است كه داراي فايده هاي زيادي است. چاي سازها به گونه اي طراحي شده اند كه به كمك آن چاي در مدت زمان كمي چاي دم مي كشد. همانطور كه مي دانيد در چاي ساز ها هم مانند لوازم ديگر آشپزخانه بايد به خوبي مراقبت كرد تا طول عمر دستگاه افزايش پيدا كند. در ادامه با ما همراه باشيد تا به معرفي روش اصولي تميز كردن چاي ساز بپردازيم.

چگونه چاي ساز را اصولي تميز كنيم؟

همانطور كه مي دانيد رسوب و جرم چاي ساز ميزان ضريب انتقال گرما را كاهش داده و موجب اعمال فشار به دستگاه و بالا رفتن ميزان مصرف انرژي مي شوند. از بين تركيبات گوناگون در رسوبات، آهك و فسفات از مشكلات رايجي بوده كه امكان دارد به چاي ساز صدمه برساند. آهك نوعي تركيب معدني سفيد رنگ و بدون ضرر بوده و يا زنگ زدگي در جداره داخلي كتري و داخل پايه آن مي باشد. فسفات نيز با چشم قابل ديدن نمي باشد اما ممكن است موجب بروز آلودگي گردد.

مراحل تميز كردن چاي ساز:

  1. تميز كردن سرپوش كتري

براي اين كار سرپوش كتري را درون آب گرم و صابون با كمك اسفنج نرمي بشوييد و سپس به طور كامل خشك نماييد. درجه اندازه گيري آب را نيز مي توان با گذاشتن زير آب داغ همراه با فرچه يا پارچه پاكسازي نمود. سرپوش كتري يا قوري را مي توان درون ماشين ظرفشويي شستشو داد، بدين گونه كه آن را به شكل عمودي گذاشته تا درجه اندازه گيري به طرف بالا قرار بگيرد كه اين عمل باعث شده تا آب آن به خوبي خارج شود. كل سطوح موردنظر را پس از تميزكاري پاي ساز به طور كامل خشك كنيد.

  1. تميزكردن بدنه شيشه اي دستگاه

پس از هر دفعه بكارگيري قوري شيشه اي آن را تخليه نماييد. هرگز نگذاريد كه چاي دم كشيده به مدت زمان حتي يك شب درون آن باقي بماند. درون قوري را با اسفنجي نمناك و نرم همراه با آب گرم بشوييد. رسوبات به جاي مانده در درون جداره هاي قوري بر روي مزه چاي اثر گذاشته بدين ترتيب بعد از هر دفعه استفاده از دستگاه چاي ساز آن را با آب و صابون شستشو دهيد.

به منظور تميزكاري بخش خارجي بدنه شيشه اي كتري آن را با پارچه اي نم دار و نرم پاك كنيد. به هيچ عنوان بخش بيروني بدنه كتري را زير شير آب قرار ندهيد و از تركيبات شيميايي و اسكاج زبر و پاك كننده هاي ساينده براي تميزكاري درون و بيرون كتري استفاده نكنيد چرا كه امكان دارد موجب خراشيده شدن سطح آن گردد.

  1. از بين بردن رسوبات درون دستگاه

كتري چاي ساز از جمله بخش هاي اصلي در تميز كردن چاي ساز مي باشد. به منظور رفع رسوبات درون كتري به جاي بكار بردن تركيبات شيميايي خطرناك و مضر كتري خود را تا نشانه ماكسيمم پر از آب كرده و يك عدد ليموترش را به آب افزوده و بعد آن را به حالت جوش درآوريد و در گام بعدي اجازه دهيد حدود يك شب اين محلول درون كتري باقي بماند و خيسانده شود و بعد آن را بيرون بريزيد. پس از آن درون كتري آب تميز ريخته و پس از جوشاندن آن را دور بريزيد و در صورت نياز اين كار دوباره انجام دهيد.

راهكار ديگري كه مي توانيد در اين زمينه بكار گيريد اين است كه دو قاشق غذاخوري جوش شيرين را به آب كتري افزوده و بجوشانيد و حدود يك شب بگذاريد بماند تا خيس بخورد و بعد آن را بيرون بريزيد. بعد درون كتري آب تميز بريزيد و پس از جوشاندن آن را دور ريخته و در صورت نياز اين كار را دوباره انجام بدهيد.

روش ديگر اين است كه ۶ قاشق غذاخوري سركه سفيد را افزوده و به حالت جوش درآوريد و حدود يك شب صبر كنيد تا خيس بخورد و بعد آن را دور ريخته و درون كتري آب تميز بريزيد و پس از جوشاندن آن را دور ريخته و در صورت نياز اين كار را مجددا انجام بدهيد. پيش از بكار بردن كتري آن را با پارچه اي نرم و بدون پرز كاملا خشك نماييد. به منظور ممانعت از تعمير چاي ساز بايستي كتري را به صورت مرتب پاكسازي كرده و به شكل صحيح استفاده نماييد.

  1. پاكسازي كفه ي چاي ساز

در ابتدا اطمينان پيدا كنيد كه چاي ساز به برق متصل نمي باشد. سپس كفه چاي ساز را با اسفنج نمناك و نرم پاك كنيد. كل سطوح را پيش از اين كه دو شاخه را به پريز برق متصل كرديد خشك كنيد.

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : چاي ساز، خريد چاي ساز، قيمت چاي ساز، انتخاب سنتر، شهر لوازم خانگي،

ادامه مطلب

تاريخ : ۲۴ دى ۱۴۰۱ | ۰۳:۵۸:۵۰ | نویسنده : سارا ميرشريف |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی