شهر لوازم خانگي

شهر لوازم خانگي

<-PostTitle->

 

ريموت كنترل‌ها يكي از محصولات بسيار كاربردي براي استفاده از قابليت‌هاي تلويزيون‌ها هستند كه تمامي تلويزيون‌ها به آن مجهز هستند. در قسمت جلوي تلويزيون‌هاي تي سي ال سنسوري تعبيه شده‌ است كه به كمك آن مي‌توان از راه دور تلويزيون تي سي ال را كنترل نمود. گاهي اوقات ممكن است شما در استفاده از كنترل تلويزيون تي سي ال دچار مشكل شويد. براي رفع اين مشكل به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا آخر اين مطلب با ما همراه باشيد.

عيب‌يابي اوليه كنترل تلويزيون تي سي ال:

 براي شناسايي علت كار نكردن چشمي تلويزيون تي سي ال، ابتدا اطمينان حاصل نماييد كه تلويزيون شما از فناوري IR استفاده نموده و از فناوري‌هاي ديگري مانند بلوتوث يا Wi-Fi استفاده نمي‌كند. براي كسب اطلاعات شما مي‌توانيد به بررسي دفترچه راهنماي كنترل تلويزيون  تي سي ال بپردازيد. همچنين براي اطمينان مي‌توانيد لبه جلويي كنترل را چك كنيد. شما در اين ناحيه بايد با يك لامپ كوچك در لبه جلويي كنترل روبه‌رو شويد.

 مطمئن شويد كه كنترل از راه دور مناسبي را براي تلويزيون در اختيار داريد. براي اين كار از كنترلي كه همراه خود دستگاه است، استفاده كنيد. پشت كنترل‌ها نام شركت سازنده تلويزيون ثبت شده است.
همچنين شما مي‌توانيد با دقت دفترچه راهنماي كنترل تلويزيون تي سي ال را مطالعه كنيد.

 

تلويزيون را خاموش كنيد.سپس يك ميني دوشاخه هدفون را به جك خروجي كنترل از راه دور كه در پشت برخي از مدل‌هاي تلويزيون قرار دارد، وصل كنيد.تلويزيون را روشن كنيد و ميني دوشاخه هدفون را از جك بيرون بكشيد تا محدودكننده‌اي كه باعث غيرفعال‌شدن سنسور ريموت مي‌شود، پاك شود.

 سنسور IR تلويزيون تي سي ال را پيدا كنيد. اگر نتوانستيد آن را پيدا كنيد، به دفترچه راهنماي كاربر مراجعه كنيد.
سنسور ريموت را در معرض هواي فشرده قرار دهيد تا هرگونه آلودگي از روي آن پاك شود. به اين منظور مي‌توانيد يك سواپ پنبه را در الكل مقطر مرطوب كنيد. با سواپ پنبه‌ اطراف سنسور از راه دور را پاك كنيد.

شما با استفاده از يك پارچه تميز و بدون پرز و آغشته به الكل نيز مي‌توانيد به‌آرامي جلوي سنسور ريموت را پاك كنيد.براي حذف آلودگي و تميز كردن چشمي تلويزيون تي سي ال، ابتدا تلويزيون را خاموش كنيد و سپس با استفاده از يك پيچ‌گوشتي جواهرسازي لبه صاف، سنسور كنترل را از تلويزيون جدا كنيد.براي اين كار نوك پيچ‌گوشتي لبه صاف را با دقت در درز بين سنسور از راه دور و تلويزيون قرار دهيد.با تكان‌دادن نوك آن سنسور كنترل از تلويزيون جدا مي‌شود. سپس سنسور را با يك حركت محكم اما ملايم از تلويزيون بيرون بكشيد.

كانكتور سنسور از راه دور را از درگاه اتصال تلويزيون جدا كرده و يك سواپ پنبه‌اي را به الكل مقطر آغشته كنيد. سپس انتهاي كانكتور سنسور از راه دور را با سواپ پنبه‌اي مالش داده و انتهاي درگاه اتصال داخل تلويزيون را هم با دستمال پنبه‌اي مالش دهيد.

در نهايت پورت اتصال داخل تلويزيون را با هواي فشرده خارج كنيد و كانكتور سنسور از راه دور را دوباره در درگاه اتصال داخل تلويزيون قرار دهيد.سنسور كنترل از راه دور را داخل تلويزيون فشار دهيد تا به‌خوبي در موقعيت خود قرار بگيرد و صداي جا خوردن آن شنيده شود.سپس تلويزيون را روشن كنيد. توجه داشته باشيد كه به‌صورت ناخودآگاه به سنسور ريموت آسيب نرسانيد؛ وگرنه بايد آن را با سنسور جديد تعويض كنيد.

تعمير ريموت كنترل تلويزيون تي سي ال

يكي از ساده‌ترين راه‌ها براي تشخيص خرابي كنترل تلويزيون تي سي ال اين است كه آن را در نزديكي يك راديو قرار داده و دكمه‌ روشن يا خاموش را فشار دهيد، اگر در اين زمان، صداي راديو دچار اختلال يا نويز شد، مي‌توان نتيجه گرفت كه كنترل به‌درستي كار مي‌كند.

روش دوم اين است كه اگر كنترل با امواج مادون‌قرمز كار مي‌كند، با استفاده از دوربين گوشي خود آن را مشاهده كنيد.

به اين صورت كه كنترل را درست مقابل دوربين گوشي بگيريد و دكمه روشن يا خاموش آن را فشار دهيد، آنگاه اگر كنترل سالم باشد، از صفحه موبايل خود نور قرمز رنگي را مشاهده خواهيد كرد.

كنترل تلويزيون‌ تي سي ال را در فاصله حدود ۴ فوت (۱۲۱ سانتي‌متر) از تلويزيون بگيريد و دكمه روشن و خاموش را فشار دهيد.

اگر با اين كار تلويزيون روشن نشد، ايراد مي‌تواند از باتري‌ها باشد. باتري‌هاي ضعيف مي‌توانند بر قدرت سيگنال تأثير بگذارند.

محفظه باتري ريموت كنترل را باز كنيد. باتري‌هاي تازه را در محفظه باتري قرار دهيد و دوباره امتحان كنيد. در اين شرايط تميز كردن كنترل تلويزيون مي‌تواند كمك‌كننده باشد.

 


امتیاز :

بازدید :

برچسب ها : تلويزيون تي سي ال، تلويزيون ال اي دي تي سي ال، تلويزيون هوشمند تي سي ال، انتخاب سنتر، شهر لوازم خانگي،

ادامه مطلب

تاريخ : ۷ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۳:۱۹:۴۷ | نویسنده : سارا ميرشريف |




سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی